Sollu 'alan nabiyy ;) Allahumma solli 'ala saidina Muhammad

#Throwback Madinah Munawwarah


Catatan 22/8/2014 0842PM
Teringat;
Waktu nak masuk Raudhah (satu tempat di dalam Masjid Nabawi yang Nabi Muhammad katakan ia adalah taman-taman syurga)--
Berasak-asak kami disana. Adik bongsu hampir lemas kat situ.
Suasana yang tak dapat saya nak gambarkan melalui penulisan ini..
Hanya sempat menadah tangan minta doa untuk keputusan SPM waktu itu. Berebut-rebut sangat--
Mama solat pun orang boleh langkah, how sad~

Nak ceritanya--
Lepas siap-siap semua kat situ,
kami nak keluar, pun masih berebut-rebut.
Nampak dah beberapa orang makcik-makcik dah terkulai, pengsan kat situ.
tuptup bunyi ambulans.

Dah agak--
Meninggal
Seorang, lepas tu seorang lagi..

Memang macamtu keadaan kat sana,
lagi-lagi waktu perempuan masuk Raudhah
Sebab perempuan nak masuk ada waktu-waktu dia
Sangat terhad, jadi bila dapat masuk,
semua orang berebut tak ingat adab dah.

Nak cakap--
Mati tu tak kira siapa dimana bagaimana kan..
Kita ni
entah.
Mati nanti ada ke orang nak buat solat jenazah, jenazah kita ni ada ke ghaib, macam mana lah mati kita nanti...
Cuma satu--
Harap mati nanti, semadikan saya cepat-cepat,
Doakan dipermudahkan urusan saya 'disana', dipercepatkan masuk jannah Allah.
Maafkan saya. Doakan saya :)

No comments: